Εκατόλογα

Ρόδος

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Σταυρωτή λαβή με το αριστερό χέρι πάνω

Τόξο

Διάταξη ΑΓΓΓΓΑΓΓΑ

Μικτός

Αντιωρολογιακή

Ενεργός

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (μορφή Καλυθιών Ρόδου). Λέγεται και “Εκατόλογα” από το ομώνυμο τραγούδι. Το όνομά του προέρχεται από την επιτόπια παλινδρομική κίνηση των χορευτών που λέγεται σουστάρισμα. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιστορία του χορού έχει ως εξής: “Ένας από τους σημαντικότερους βιολιστές στις Καλυθιές για να τιμήσει έναν Καρπάθιο δάσκαλο που υπηρετούσε τότε στο χωριό, προσπάθησε να αντιγράψει την Σούστα Καρπάθου. Οι Καλυθενοί βλέποντας τον χορό του δασκάλου έπιασαν μαζί του και το χόρευαν συνεχώς στα γλέντια. Αυτό που έδωσε και έναν λόγο παραπάνω ώστε να καθιερωθεί στο χωριό σαν ύμνος, είναι και οι στίχοι που συνόδευαν την μουσική, προσθήκη του αγαπημένου τους οργανοπαίχτη. Εμπνευσμένος από τα “Εκατόλογα της αγάπης” του Βιντσέντζου Κορνάρου και αλλάζοντας τους στίχους πλέον ο χορός και η μουσική πήρε το όνομα του ποιήματος”.

Visited 1901 φορές, 3 Visits today

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Related Listings

Γαϊτάνι (αστική μορφή)

Γαϊτάνι (αστική μορφή)

Ρόδος

Ρόδος

Γαϊτάνι

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (μορφή Καλυθιών Ρόδου). Λέγεται και “Εκατόλογα” από το ομώνυμο τραγούδι. Το όνομά του προέρχεται από την επιτόπια παλινδρομική κίνηση των χορευτών που λέγεται σουστάρισμα. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιστορία του χορού έχει ως εξής: “Ένας από τους σημαντικότερους βιολιστές στις Καλυθιές για να τιμήσει έναν Καρπάθιο δάσκαλο που υπηρετούσε τότε στο χωριό, προσπάθησε να αντιγράψει την Σούστα Καρπάθου. Οι Καλυθενοί βλέποντας τον χορό του δασκάλου έπιασαν μαζί του και το χόρευαν συνεχώς στα γλέντια. Αυτό που έδωσε και έναν λόγο παραπάνω ώστε να καθιερωθεί στο χωριό σαν ύμνος, είναι και οι στίχοι που συνόδευαν την μουσική, προσθήκη του αγαπημένου τους οργανοπαίχτη. Εμπνευσμένος από τα “Εκατόλογα της αγάπης” του Βιντσέντζου Κορνάρου και αλλάζοντας τους στίχους πλέον ο χορός και η μουσική πήρε το όνομα του ποιήματος”.

Σούστα (μορφή Απόλλωνα Ρόδου)

Σούστα (μορφή Απόλλωνα Ρόδου)

Ρόδος

Ρόδος

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (μορφή Καλυθιών Ρόδου). Λέγεται και “Εκατόλογα” από το ομώνυμο τραγούδι. Το όνομά του προέρχεται από την επιτόπια παλινδρομική κίνηση των χορευτών που λέγεται σουστάρισμα. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιστορία του χορού έχει ως εξής: “Ένας από τους σημαντικότερους βιολιστές στις Καλυθιές για να τιμήσει έναν Καρπάθιο δάσκαλο που υπηρετούσε τότε στο χωριό, προσπάθησε να αντιγράψει την Σούστα Καρπάθου. Οι Καλυθενοί βλέποντας τον χορό του δασκάλου έπιασαν μαζί του και το χόρευαν συνεχώς στα γλέντια. Αυτό που έδωσε και έναν λόγο παραπάνω ώστε να καθιερωθεί στο χωριό σαν ύμνος, είναι και οι στίχοι που συνόδευαν την μουσική, προσθήκη του αγαπημένου τους οργανοπαίχτη. Εμπνευσμένος από τα “Εκατόλογα της αγάπης” του Βιντσέντζου Κορνάρου και αλλάζοντας τους στίχους πλέον ο χορός και η μουσική πήρε το όνομα του ποιήματος”.

Ίσσος (γενική μορφή Δωδεκανήσου)

Ίσσος (γενική μορφή Δωδεκανήσου)

Αγαθονήσι,Αστυπάλαια,Κάρπαθος,Κάσος,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Νίσυρος,Πάτμος,Ρόδος,Σύμη,Τήλος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Ίσσος

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (μορφή Καλυθιών Ρόδου). Λέγεται και “Εκατόλογα” από το ομώνυμο τραγούδι. Το όνομά του προέρχεται από την επιτόπια παλινδρομική κίνηση των χορευτών που λέγεται σουστάρισμα. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιστορία του χορού έχει ως εξής: “Ένας από τους σημαντικότερους βιολιστές στις Καλυθιές για να τιμήσει έναν Καρπάθιο δάσκαλο που υπηρετούσε τότε στο χωριό, προσπάθησε να αντιγράψει την Σούστα Καρπάθου. Οι Καλυθενοί βλέποντας τον χορό του δασκάλου έπιασαν μαζί του και το χόρευαν συνεχώς στα γλέντια. Αυτό που έδωσε και έναν λόγο παραπάνω ώστε να καθιερωθεί στο χωριό σαν ύμνος, είναι και οι στίχοι που συνόδευαν την μουσική, προσθήκη του αγαπημένου τους οργανοπαίχτη. Εμπνευσμένος από τα “Εκατόλογα της αγάπης” του Βιντσέντζου Κορνάρου και αλλάζοντας τους στίχους πλέον ο χορός και η μουσική πήρε το όνομα του ποιήματος”.