Ζερβόδεξος (μορφή Αφάντου Ρόδου)

Ρόδος

Ζερβόδεξος

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Χέρι σε ίδιο ώμο και το άλλο σε έκταση μπρος

Ομόκεντροι κύκλοι, Τόξο

Κατά τη διάρκεια του χορού

Διάταξη ΑΓΓΓΓΑΓΓΑ

Μικτός

Αμφίδρομη δεξιά αριστερά

Ενεργός

Χορός από το χωριό Αφάντου της Ρόδου. Το όνομά του το πήρε από την αλλαγή κατεύθυνσης των χορευτών πότε προς τα ζερβά (αριστερά) και πότε προς τα δεξιά. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αμφίδρομη το οποίο αλλάζει κατά τη διάρκεια του χορού σε δύο ομόκεντρους κύκλους οι οποίοι έχουν αντίθετοι φορά. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι με το αριστερό χέρι πάνω από τον δεξιό ώμο τους κρατώντας συνήθως μαντίλι του οποίου την άκρη ρίχνουν στην πλάτη τους, την άκρη του οποίου κρατά με το δεξί χέρι ο επόμενος χορευτής ή χορεύτρια. Επιπλέον, να τονίσουμε ότι είναι ένας εύθυμος χορός που τον παράγγελναν στις πρωινές ώρες, όταν πια είχαν όλοι κουραστεί, ώστε να ζωντανέψει και πάλι το γλέντι, καθώς οι συνεχείς στροφές συμβάλλουν στην εύθυμη ατμόσφαιρα του χορού, πολύ περισσότερο όταν, συχνά, ο λυράρης κατευθύνει τους χορευτές έξω από το σπίτι, το καφενείο ή την πλατεία, όπου γίνεται το γλέντι ή πάνω σε τοίχους, σε ρυάκια κλπ.

Visited 1916 φορές, 2 Visits today

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Related Listings

Σούστα (μορφή Έμπωνα Ρόδου)

Σούστα (μορφή Έμπωνα Ρόδου)

Ρόδος

Ρόδος

Χορός από το χωριό Αφάντου της Ρόδου. Το όνομά του το πήρε από την αλλαγή κατεύθυνσης των χορευτών πότε προς τα ζερβά (αριστερά) και πότε προς τα δεξιά. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αμφίδρομη το οποίο αλλάζει κατά τη διάρκεια του χορού σε δύο ομόκεντρους κύκλους οι οποίοι έχουν αντίθετοι φορά. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι με το αριστερό χέρι πάνω από τον δεξιό ώμο τους κρατώντας συνήθως μαντίλι του οποίου την άκρη ρίχνουν στην πλάτη τους, την άκρη του οποίου κρατά με το δεξί χέρι ο επόμενος χορευτής ή χορεύτρια. Επιπλέον, να τονίσουμε ότι είναι ένας εύθυμος χορός που τον παράγγελναν στις πρωινές ώρες, όταν πια είχαν όλοι κουραστεί, ώστε να ζωντανέψει και πάλι το γλέντι, καθώς οι συνεχείς στροφές συμβάλλουν στην εύθυμη ατμόσφαιρα του χορού, πολύ περισσότερο όταν, συχνά, ο λυράρης κατευθύνει τους χορευτές έξω από το σπίτι, το καφενείο ή την πλατεία, όπου γίνεται το γλέντι ή πάνω σε τοίχους, σε ρυάκια κλπ.

Σούστα (Εκατόλογα, Καλυθιών Ρόδου)

Εκατόλογα

Ρόδος

Ρόδος

Χορός από το χωριό Αφάντου της Ρόδου. Το όνομά του το πήρε από την αλλαγή κατεύθυνσης των χορευτών πότε προς τα ζερβά (αριστερά) και πότε προς τα δεξιά. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αμφίδρομη το οποίο αλλάζει κατά τη διάρκεια του χορού σε δύο ομόκεντρους κύκλους οι οποίοι έχουν αντίθετοι φορά. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι με το αριστερό χέρι πάνω από τον δεξιό ώμο τους κρατώντας συνήθως μαντίλι του οποίου την άκρη ρίχνουν στην πλάτη τους, την άκρη του οποίου κρατά με το δεξί χέρι ο επόμενος χορευτής ή χορεύτρια. Επιπλέον, να τονίσουμε ότι είναι ένας εύθυμος χορός που τον παράγγελναν στις πρωινές ώρες, όταν πια είχαν όλοι κουραστεί, ώστε να ζωντανέψει και πάλι το γλέντι, καθώς οι συνεχείς στροφές συμβάλλουν στην εύθυμη ατμόσφαιρα του χορού, πολύ περισσότερο όταν, συχνά, ο λυράρης κατευθύνει τους χορευτές έξω από το σπίτι, το καφενείο ή την πλατεία, όπου γίνεται το γλέντι ή πάνω σε τοίχους, σε ρυάκια κλπ.

Κάτω (μορφή Ρόδου)

Κάτω (μορφή Ρόδου)

Ρόδος

Ρόδος

Χορός από το χωριό Αφάντου της Ρόδου. Το όνομά του το πήρε από την αλλαγή κατεύθυνσης των χορευτών πότε προς τα ζερβά (αριστερά) και πότε προς τα δεξιά. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αμφίδρομη το οποίο αλλάζει κατά τη διάρκεια του χορού σε δύο ομόκεντρους κύκλους οι οποίοι έχουν αντίθετοι φορά. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι με το αριστερό χέρι πάνω από τον δεξιό ώμο τους κρατώντας συνήθως μαντίλι του οποίου την άκρη ρίχνουν στην πλάτη τους, την άκρη του οποίου κρατά με το δεξί χέρι ο επόμενος χορευτής ή χορεύτρια. Επιπλέον, να τονίσουμε ότι είναι ένας εύθυμος χορός που τον παράγγελναν στις πρωινές ώρες, όταν πια είχαν όλοι κουραστεί, ώστε να ζωντανέψει και πάλι το γλέντι, καθώς οι συνεχείς στροφές συμβάλλουν στην εύθυμη ατμόσφαιρα του χορού, πολύ περισσότερο όταν, συχνά, ο λυράρης κατευθύνει τους χορευτές έξω από το σπίτι, το καφενείο ή την πλατεία, όπου γίνεται το γλέντι ή πάνω σε τοίχους, σε ρυάκια κλπ.