Συρτός (γενική μορφή)

Κάλυμνος,Κάσος,Μύκονος,Πάτμος,Σύρος,Τήνος

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Πλαϊνή λαβή με χέρια λυγισμένα σε ύψος ώμων

Τόξο

Διάταξη ΑΓΓΓΓΑΓΓΑ

Μικτός

Αντιωρολογιακή

Ενεργός

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται γενικά στο Αιγαίο. Το όνομά του το πήρε πιθανότατα από τη διάταξη των χορευτών, όπου ο πρώτος “σύρει”, τραβάει, κατευθύνει τους υπόλοιπους. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρες. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Οι συρτοί παλιά  χορευόταν όλο μπροστά αλλά τα νεότερα χρόνια χορεύουν την κοινή αιγαιοπελαγίτικη και Σμυρναίικη μορφή με το αριστερό πόδι πίσω (σε εξάρι βήμα) η οποία χορεύεται και στα “λαϊκά” συρτά (“ρούμπα” στη γλώσσα των μουσικών).

Visited 4224 φορές, 3 Visits today

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Related Listings

Μπαλαριστός

Μπαλαριστός (μορφή Μυκόνου)

Μύκονος

Μύκονος

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται γενικά στο Αιγαίο. Το όνομά του το πήρε πιθανότατα από τη διάταξη των χορευτών, όπου ο πρώτος “σύρει”, τραβάει, κατευθύνει τους υπόλοιπους. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρες. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Οι συρτοί παλιά  χορευόταν όλο μπροστά αλλά τα νεότερα χρόνια χορεύουν την κοινή αιγαιοπελαγίτικη και Σμυρναίικη μορφή με το αριστερό πόδι πίσω (σε εξάρι βήμα) η οποία χορεύεται και στα “λαϊκά” συρτά (“ρούμπα” στη γλώσσα των μουσικών).

Σούστα (μορφή Μυκόνου)

Σούστα (μορφή Μυκόνου)

Μύκονος

Μύκονος

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται γενικά στο Αιγαίο. Το όνομά του το πήρε πιθανότατα από τη διάταξη των χορευτών, όπου ο πρώτος “σύρει”, τραβάει, κατευθύνει τους υπόλοιπους. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρες. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Οι συρτοί παλιά  χορευόταν όλο μπροστά αλλά τα νεότερα χρόνια χορεύουν την κοινή αιγαιοπελαγίτικη και Σμυρναίικη μορφή με το αριστερό πόδι πίσω (σε εξάρι βήμα) η οποία χορεύεται και στα “λαϊκά” συρτά (“ρούμπα” στη γλώσσα των μουσικών).

Μπάλλος (κοινή μορφή Αιγαίου)

Μπάλλος (κοινή μορφή Αιγαίου)

Αμοργός,Αντίπαρος,Μύκονος,Πάρος,Σέριφος,Σύρος,Τήνος,Αγαθονήσι,Αστυπάλαια,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Νίσυρος,Πάτμος,Ρόδος,Σύμη,Τήλος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται γενικά στο Αιγαίο. Το όνομά του το πήρε πιθανότατα από τη διάταξη των χορευτών, όπου ο πρώτος “σύρει”, τραβάει, κατευθύνει τους υπόλοιπους. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρες. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Οι συρτοί παλιά  χορευόταν όλο μπροστά αλλά τα νεότερα χρόνια χορεύουν την κοινή αιγαιοπελαγίτικη και Σμυρναίικη μορφή με το αριστερό πόδι πίσω (σε εξάρι βήμα) η οποία χορεύεται και στα “λαϊκά” συρτά (“ρούμπα” στη γλώσσα των μουσικών).