Ζεϊμπέκικος (γενική μορφή)

Σύρος

Ζεϊμπέκικος

9/8

Χωρίς περιορισμό περιόδου

1

Ελεύθερα

Σχήμα ενός χορευτή

Διάταξη Α μόνο

Αντρικός

Απροσδιόριστη

Ενεργός

Πανελλήνιος αντρικός χορός με προέλευση από τη Μικρά Ασία. Το όνομά του πιθανότατα προέρχεται από τους Ζεϊμπέκηδες του Αϊδινίου, αλλά υπάρχουν πολλές εκδοχές ακόμη. Έχει μουσικό μέτρο 9/8. Η διάταξη του χορού αποτελείται από έναν άντρα που κινείται ελεύθερα, χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση και κάνει περίτεχνες φιγούρες. Σε ότι αφορά στην κοινωνική του διάσταση, ορίζεται ως ρεμπέτικος χορός, τουλάχιστον για την περίοδο 1850-1953, ενώ από το 1953 έως το 1980 οι μετεξελίξεις και οι μετασχηματισμοί της ελληνικής κοινωνίας τον φέρνουν στο προσκήνιο ως λαϊκό χορό. Από το 1980 και εντεύθεν ορίζεται ως πανελλήνιος χορός που εξελίσσεται σύμφωνα με την ελληνική αστικολαϊκή μουσική παράδοση.

Διαβάστηκε 212 φορές, 5 Επισκέψεις σήμερα

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Σχετικοί χοροί

Τσιφτετέλι (γενική μορφή)

Τσιφτετέλι (γενική μορφή)

Ερμούπολη, Ελλάδα

Αμοργός

Τσιφτετέλι

Πανελλήνιος αντρικός χορός με προέλευση από τη Μικρά Ασία. Το όνομά του πιθανότατα προέρχεται από τους Ζεϊμπέκηδες του Αϊδινίου, αλλά υπάρχουν πολλές εκδοχές ακόμη. Έχει μουσικό μέτρο 9/8. Η διάταξη του χορού αποτελείται από έναν άντρα που κινείται ελεύθερα, χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση και κάνει περίτεχνες φιγούρες. Σε ότι αφορά στην κοινωνική του διάσταση, ορίζεται ως ρεμπέτικος χορός, τουλάχιστον για την περίοδο 1850-1953, ενώ από το 1953 έως το 1980 οι μετεξελίξεις και οι μετασχηματισμοί της ελληνικής κοινωνίας τον φέρνουν στο προσκήνιο ως λαϊκό χορό. Από το 1980 και εντεύθεν ορίζεται ως πανελλήνιος χορός που εξελίσσεται σύμφωνα με την ελληνική αστικολαϊκή μουσική παράδοση.

Συρτός (γενική μορφή)

Συρτός (γενική μορφή)

Κάλυμνος,Κάσος,Μύκονος,Πάτμος,Σύρος,Τήνος

Κάλυμνος

Πανελλήνιος αντρικός χορός με προέλευση από τη Μικρά Ασία. Το όνομά του πιθανότατα προέρχεται από τους Ζεϊμπέκηδες του Αϊδινίου, αλλά υπάρχουν πολλές εκδοχές ακόμη. Έχει μουσικό μέτρο 9/8. Η διάταξη του χορού αποτελείται από έναν άντρα που κινείται ελεύθερα, χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση και κάνει περίτεχνες φιγούρες. Σε ότι αφορά στην κοινωνική του διάσταση, ορίζεται ως ρεμπέτικος χορός, τουλάχιστον για την περίοδο 1850-1953, ενώ από το 1953 έως το 1980 οι μετεξελίξεις και οι μετασχηματισμοί της ελληνικής κοινωνίας τον φέρνουν στο προσκήνιο ως λαϊκό χορό. Από το 1980 και εντεύθεν ορίζεται ως πανελλήνιος χορός που εξελίσσεται σύμφωνα με την ελληνική αστικολαϊκή μουσική παράδοση.

Τσιφτετέλι (γενική μορφή)

Καρσιλαμάς (γενική μορφή)

Σύρος

Σύρος

Πανελλήνιος αντρικός χορός με προέλευση από τη Μικρά Ασία. Το όνομά του πιθανότατα προέρχεται από τους Ζεϊμπέκηδες του Αϊδινίου, αλλά υπάρχουν πολλές εκδοχές ακόμη. Έχει μουσικό μέτρο 9/8. Η διάταξη του χορού αποτελείται από έναν άντρα που κινείται ελεύθερα, χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση και κάνει περίτεχνες φιγούρες. Σε ότι αφορά στην κοινωνική του διάσταση, ορίζεται ως ρεμπέτικος χορός, τουλάχιστον για την περίοδο 1850-1953, ενώ από το 1953 έως το 1980 οι μετεξελίξεις και οι μετασχηματισμοί της ελληνικής κοινωνίας τον φέρνουν στο προσκήνιο ως λαϊκό χορό. Από το 1980 και εντεύθεν ορίζεται ως πανελλήνιος χορός που εξελίσσεται σύμφωνα με την ελληνική αστικολαϊκή μουσική παράδοση.