Αγέρανος

Πάρος,Αντίπαρος

Αγέρανος

4/4, 5/8

Παραλλαγές σε διαφορετικούς χορούς

Απόκριες

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Αγκαλιαστή πλαϊνή λαβή, Πλαϊνή λαβή από ώμους

Παραλλαγές σε διαφορετικούς χορούς

Σπείρα

Διάταξη ΑΓΑΓΑΓ

Μικτός

Αντιωρολογιακή

Ενεργός

Αποκριάτικος χορός από την Πάρο και Αντίπαρο.Το όνομά του εικάζεται ότι έχει τη ρίζα του στον αρχαίο ελληνικό λαβυρινθιακό χορό “Γέρανο”. Έχει μουσικό μέτρο 2/4 αν και συναντώνται τραγούδια σε 5/8. Το χορευτικό σχήμα είναι σπείρα με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών είναι άντρες γυναίκες εναλλάξ με άντρα πρωτοχορευτή. Η λαβή είναι συνήθως από τους ώμους αλλά μπορεί και γίνει και αγκαλιαστά ή αγκαζέ, ανάλογα με το χώρο.Επιπλέον, επισημαίνεται ότι συνήθως τραγουδιέται και χορεύεται χωρίς μουσική με τα βήματα να είναι αργά στο πρώτο μέρος και πιο έντονα στο δεύτερο.

Visited 528 φορές, 5 Visits today

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Related Listings

Καλαματιανός (τύπος γενικός)

Καλαματιανός (γενική μορφή)

Αγαθονήσι,Αμοργός,Ανάφη,Άνδρος,Αντίπαρος,Αστυπάλαια,Θήρα,Ίος,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κέα,Κίμωλος,Κύθνος,Κως,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Μήλος,Μύκονος,Νάξος,Νίσυρος,Πάρος,Πάτμος,Ρόδος,Σέριφος,Σίκινος,Σίφνος,Σύμη,Σύρος,Τήλος,Τήνος,Φολέγανδρος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Καλαματιανός

Αποκριάτικος χορός από την Πάρο και Αντίπαρο.Το όνομά του εικάζεται ότι έχει τη ρίζα του στον αρχαίο ελληνικό λαβυρινθιακό χορό “Γέρανο”. Έχει μουσικό μέτρο 2/4 αν και συναντώνται τραγούδια σε 5/8. Το χορευτικό σχήμα είναι σπείρα με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών είναι άντρες γυναίκες εναλλάξ με άντρα πρωτοχορευτή. Η λαβή είναι συνήθως από τους ώμους αλλά μπορεί και γίνει και αγκαλιαστά ή αγκαζέ, ανάλογα με το χώρο.Επιπλέον, επισημαίνεται ότι συνήθως τραγουδιέται και χορεύεται χωρίς μουσική με τα βήματα να είναι αργά στο πρώτο μέρος και πιο έντονα στο δεύτερο.

Βουλγάρικος

Βουλγάρικος

Κέα,Πάρος,Αντίπαρος

Αντίπαρος

Βουλγάρικος

Αποκριάτικος χορός από την Πάρο και Αντίπαρο.Το όνομά του εικάζεται ότι έχει τη ρίζα του στον αρχαίο ελληνικό λαβυρινθιακό χορό “Γέρανο”. Έχει μουσικό μέτρο 2/4 αν και συναντώνται τραγούδια σε 5/8. Το χορευτικό σχήμα είναι σπείρα με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών είναι άντρες γυναίκες εναλλάξ με άντρα πρωτοχορευτή. Η λαβή είναι συνήθως από τους ώμους αλλά μπορεί και γίνει και αγκαλιαστά ή αγκαζέ, ανάλογα με το χώρο.Επιπλέον, επισημαίνεται ότι συνήθως τραγουδιέται και χορεύεται χωρίς μουσική με τα βήματα να είναι αργά στο πρώτο μέρος και πιο έντονα στο δεύτερο.

Μπάλλος (κοινή μορφή Αιγαίου)

Μπάλλος (κοινή μορφή Αιγαίου)

Αμοργός,Αντίπαρος,Μύκονος,Πάρος,Σέριφος,Σύρος,Τήνος,Αγαθονήσι,Αστυπάλαια,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Νίσυρος,Πάτμος,Ρόδος,Σύμη,Τήλος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Αποκριάτικος χορός από την Πάρο και Αντίπαρο.Το όνομά του εικάζεται ότι έχει τη ρίζα του στον αρχαίο ελληνικό λαβυρινθιακό χορό “Γέρανο”. Έχει μουσικό μέτρο 2/4 αν και συναντώνται τραγούδια σε 5/8. Το χορευτικό σχήμα είναι σπείρα με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών είναι άντρες γυναίκες εναλλάξ με άντρα πρωτοχορευτή. Η λαβή είναι συνήθως από τους ώμους αλλά μπορεί και γίνει και αγκαλιαστά ή αγκαζέ, ανάλογα με το χώρο.Επιπλέον, επισημαίνεται ότι συνήθως τραγουδιέται και χορεύεται χωρίς μουσική με τα βήματα να είναι αργά στο πρώτο μέρος και πιο έντονα στο δεύτερο.