Σούστα (μορφή Σύμης)

Σύμη

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Αγκαζέ λαβή από βραχίονα, Ελεύθερα

Κατά τη διάρκεια του χορού

Αντικρυστή δομή ζευγαριού, Τόξο

Κατά τη διάρκεια του χορού

Διάταξη ΑΓΓΓΓΑΓΓΑ, Διάταξη ενός Α και μίας Γ

Κατά τη διάρκεια του χορού

Μικτός

Αντιωρολογιακή, Απροσδιόριστη

Κατά τη διάρκεια του χορού

Ενεργός

Στη Σύμη της Δωδεκανήσου τη “Σούστα” την ονομάζουν ”Και πού ΄’σαι, και νά ‘μαι” ή “Πού’σαι, να’μαι”. Ενώ χορεύουν “Σούστα” στον χορευτικό κύκλο, ένας χορευτής πηγαίνει στο κέντρο του κύκλου και κορτάρει τη χορεύτρια που θέλει να χορέψει, οπότε καταλήγουν να χορεύουν ως ζεύγος στο κέντρο. Υπάρχει όμως και το λεγόμενο “κόψιμο” που αναφέρεται σε κάποιον άλλο χορευτή ο οποίος πηγαίνει με χορεύοντας προς την κοπέλλα που χορεύει κρατώντας στα χέρια του τεντωμένο ένα μαντήλι, και έτσι αντικαθιστά τον πρώτο χορευτή, ο οποίος είναι υποχρεωμένος ν’ αποχωρήσει.Ανάλογο έθιμο υπάρχει στο “Μπάλλο” της Νάξου και λέγεται “(Μ)παρντό(ν)”.

Διαβάστηκε 80 φορές, 2 Επισκέψεις σήμερα

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Σχετικοί χοροί

Γαϊτανάκι

Γαϊτανάκι

Σύρος, Σύρος Ερμούπολη, Ελλάδα

Αγαθονήσι

Στη Σύμη της Δωδεκανήσου τη “Σούστα” την ονομάζουν ”Και πού ΄’σαι, και νά ‘μαι” ή “Πού’σαι, να’μαι”. Ενώ χορεύουν “Σούστα” στον χορευτικό κύκλο, ένας χορευτής πηγαίνει στο κέντρο του κύκλου και κορτάρει τη χορεύτρια που θέλει να χορέψει, οπότε καταλήγουν να χορεύουν ως ζεύγος στο κέντρο. Υπάρχει όμως και το λεγόμενο “κόψιμο” που αναφέρεται σε κάποιον άλλο χορευτή ο οποίος πηγαίνει με χορεύοντας προς την κοπέλλα που χορεύει κρατώντας στα χέρια του τεντωμένο ένα μαντήλι, και έτσι αντικαθιστά τον πρώτο χορευτή, ο οποίος είναι υποχρεωμένος ν’ αποχωρήσει.Ανάλογο έθιμο υπάρχει στο “Μπάλλο” της Νάξου και λέγεται “(Μ)παρντό(ν)”.

Μπάλλος (κοινή μορφή Αιγαίου)

Μπάλλος (κοινή μορφή Αιγαίου)

Αμοργός,Αντίπαρος,Μύκονος,Πάρος,Σέριφος,Σύρος,Τήνος,Αγαθονήσι,Αστυπάλαια,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Νίσυρος,Πάτμος,Ρόδος,Σύμη,Τήλος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Στη Σύμη της Δωδεκανήσου τη “Σούστα” την ονομάζουν ”Και πού ΄’σαι, και νά ‘μαι” ή “Πού’σαι, να’μαι”. Ενώ χορεύουν “Σούστα” στον χορευτικό κύκλο, ένας χορευτής πηγαίνει στο κέντρο του κύκλου και κορτάρει τη χορεύτρια που θέλει να χορέψει, οπότε καταλήγουν να χορεύουν ως ζεύγος στο κέντρο. Υπάρχει όμως και το λεγόμενο “κόψιμο” που αναφέρεται σε κάποιον άλλο χορευτή ο οποίος πηγαίνει με χορεύοντας προς την κοπέλλα που χορεύει κρατώντας στα χέρια του τεντωμένο ένα μαντήλι, και έτσι αντικαθιστά τον πρώτο χορευτή, ο οποίος είναι υποχρεωμένος ν’ αποχωρήσει.Ανάλογο έθιμο υπάρχει στο “Μπάλλο” της Νάξου και λέγεται “(Μ)παρντό(ν)”.

Ζερβόδεξος (μορφή Σύμης)

Ζερβόδεξος (μορφή Σύμης)

Σύμη

Σύμη

Ζερβόδεξος

Στη Σύμη της Δωδεκανήσου τη “Σούστα” την ονομάζουν ”Και πού ΄’σαι, και νά ‘μαι” ή “Πού’σαι, να’μαι”. Ενώ χορεύουν “Σούστα” στον χορευτικό κύκλο, ένας χορευτής πηγαίνει στο κέντρο του κύκλου και κορτάρει τη χορεύτρια που θέλει να χορέψει, οπότε καταλήγουν να χορεύουν ως ζεύγος στο κέντρο. Υπάρχει όμως και το λεγόμενο “κόψιμο” που αναφέρεται σε κάποιον άλλο χορευτή ο οποίος πηγαίνει με χορεύοντας προς την κοπέλλα που χορεύει κρατώντας στα χέρια του τεντωμένο ένα μαντήλι, και έτσι αντικαθιστά τον πρώτο χορευτή, ο οποίος είναι υποχρεωμένος ν’ αποχωρήσει.Ανάλογο έθιμο υπάρχει στο “Μπάλλο” της Νάξου και λέγεται “(Μ)παρντό(ν)”.