Τσέλης Άντρας

Ρόδος, Ελλάδα

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Σταυρωτή λαβή με το αριστερό χέρι πάνω

Τόξο

Διάταξη ΑΓΓΓΓΑΓΓΑ

Μικτός

Αντιωρολογιακή

Παραστάσεων

Γαμήλιος χορός από το Αφάντου της Ρόδου. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Χορεύεται στα “ξετελεφτίκια” στις οκτώ του γάμου , δηλαδή την επόμενη Κυριακή του γάμου όπου κλείνει και ο γάμος, μαζί με άλλους σατυρικούς χορούς όπως το Πιπέρι και “Τζενεβέτο”. Τον “Τσέλη άντρα” τον συναντάμε και την περίοδο της Αποκριάς. “Τσέλης” στην τοπική διάλεκτο είναι ο φαλακρός άντρας. Ο χορός χορεύεται και στο διπλανό χωριό της Αρχαγγέλου με την μουσική σε πιο γρήγορο τέμπο, χωρίς εναλλαγή από αργό σε γρήγορο και το βήμα είναι σταθερό σαν τον “Ίσσο.”

Διαβάστηκε 269 φορές, 4 Επισκέψεις σήμερα

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Σχετικοί χοροί

Σούστα (μορφή Ασκληπειού Ρόδου)

Σούστα (μορφή Ασκληπειού Ρόδου)

Ρόδος

Ρόδος

Γαμήλιος χορός από το Αφάντου της Ρόδου. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Χορεύεται στα “ξετελεφτίκια” στις οκτώ του γάμου , δηλαδή την επόμενη Κυριακή του γάμου όπου κλείνει και ο γάμος, μαζί με άλλους σατυρικούς χορούς όπως το Πιπέρι και “Τζενεβέτο”. Τον “Τσέλη άντρα” τον συναντάμε και την περίοδο της Αποκριάς. “Τσέλης” στην τοπική διάλεκτο είναι ο φαλακρός άντρας. Ο χορός χορεύεται και στο διπλανό χωριό της Αρχαγγέλου με την μουσική σε πιο γρήγορο τέμπο, χωρίς εναλλαγή από αργό σε γρήγορο και το βήμα είναι σταθερό σαν τον “Ίσσο.”

Τούρκικος

Τούρκικος (μορφή Ρόδου)

Ρόδος

Ρόδος

Απτάλικος

Γαμήλιος χορός από το Αφάντου της Ρόδου. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Χορεύεται στα “ξετελεφτίκια” στις οκτώ του γάμου , δηλαδή την επόμενη Κυριακή του γάμου όπου κλείνει και ο γάμος, μαζί με άλλους σατυρικούς χορούς όπως το Πιπέρι και “Τζενεβέτο”. Τον “Τσέλη άντρα” τον συναντάμε και την περίοδο της Αποκριάς. “Τσέλης” στην τοπική διάλεκτο είναι ο φαλακρός άντρας. Ο χορός χορεύεται και στο διπλανό χωριό της Αρχαγγέλου με την μουσική σε πιο γρήγορο τέμπο, χωρίς εναλλαγή από αργό σε γρήγορο και το βήμα είναι σταθερό σαν τον “Ίσσο.”

Σούστα (μορφή Έμπωνα Ρόδου)

Σούστα (μορφή Έμπωνα Ρόδου)

Ρόδος

Ρόδος

Γαμήλιος χορός από το Αφάντου της Ρόδου. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Χορεύεται στα “ξετελεφτίκια” στις οκτώ του γάμου , δηλαδή την επόμενη Κυριακή του γάμου όπου κλείνει και ο γάμος, μαζί με άλλους σατυρικούς χορούς όπως το Πιπέρι και “Τζενεβέτο”. Τον “Τσέλη άντρα” τον συναντάμε και την περίοδο της Αποκριάς. “Τσέλης” στην τοπική διάλεκτο είναι ο φαλακρός άντρας. Ο χορός χορεύεται και στο διπλανό χωριό της Αρχαγγέλου με την μουσική σε πιο γρήγορο τέμπο, χωρίς εναλλαγή από αργό σε γρήγορο και το βήμα είναι σταθερό σαν τον “Ίσσο.”