Τραβηχτός

Κως

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Χέρι σε ίδιο ώμο και το άλλο σε έκταση μπρος

Τόξο

Διάταξη ΑΑΓΓΓΓΑΑΑ

Μικτός

Αντιωρολογιακή

Ενεργός

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται στην Κω. Το όνομα οφείλεται στον τρόπο πιασίματος που φαίνεται σαν ο κάθε χορευτής να τραβάει (με το μαντήλι) τον χορευτή που ακολουθεί. Λέγεται και “Τραβηχτός” ή “Μαντηλάτος” και είναι η παλαιότερη ονομασία του χορού στην Κω. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ του πρωτοχορευτή και των υπόλοιπων αντρών οι οποίοι χορεύουν στο τέλος του τόξου. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Γενικά ο βηματισμός αποτελείται από μπροστινά βήματα (“τριαράκια” στην περιφέρεια του κύκλου). Χορεύεται με τον ίδιο τρόπο όπως σε όλα τα Δωδεκάνησα αλλά διατηρώντας τη διάταξη με τους άντρες στο πίσω μέρος του κύκλου (εκτός του πρωτοχορευτή).

Διαβάστηκε 189 φορές, 1 Eπίσκεψη σήμερα

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Σχετικοί χοροί

Καλαματιανός (τύπος γενικός)

Καλαματιανός (γενική μορφή)

Αγαθονήσι,Αμοργός,Ανάφη,Άνδρος,Αντίπαρος,Αστυπάλαια,Θήρα,Ίος,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κέα,Κίμωλος,Κύθνος,Κως,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Μήλος,Μύκονος,Νάξος,Νίσυρος,Πάρος,Πάτμος,Ρόδος,Σέριφος,Σίκινος,Σίφνος,Σύμη,Σύρος,Τήλος,Τήνος,Φολέγανδρος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Καλαματιανός

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται στην Κω. Το όνομα οφείλεται στον τρόπο πιασίματος που φαίνεται σαν ο κάθε χορευτής να τραβάει (με το μαντήλι) τον χορευτή που ακολουθεί. Λέγεται και “Τραβηχτός” ή “Μαντηλάτος” και είναι η παλαιότερη ονομασία του χορού στην Κω. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ του πρωτοχορευτή και των υπόλοιπων αντρών οι οποίοι χορεύουν στο τέλος του τόξου. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Γενικά ο βηματισμός αποτελείται από μπροστινά βήματα (“τριαράκια” στην περιφέρεια του κύκλου). Χορεύεται με τον ίδιο τρόπο όπως σε όλα τα Δωδεκάνησα αλλά διατηρώντας τη διάταξη με τους άντρες στο πίσω μέρος του κύκλου (εκτός του πρωτοχορευτή).

Πόλκα (γενική μορφή Αιγαίου)

Πόλκα (γενική μορφή Αιγαίου)

Αγαθονήσι,Αμοργός,Ανάφη,Άνδρος,Αντίπαρος,Αστυπάλαια,Θήρα,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κέα,Κίμωλος,Κως,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Μήλος,Μύκονος,Νάξος,Νίσυρος,Πάρος,Πάτμος,Ρόδος,Σέριφος,Σύμη,Τήλος,Τήνος,Φολέγανδρος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται στην Κω. Το όνομα οφείλεται στον τρόπο πιασίματος που φαίνεται σαν ο κάθε χορευτής να τραβάει (με το μαντήλι) τον χορευτή που ακολουθεί. Λέγεται και “Τραβηχτός” ή “Μαντηλάτος” και είναι η παλαιότερη ονομασία του χορού στην Κω. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ του πρωτοχορευτή και των υπόλοιπων αντρών οι οποίοι χορεύουν στο τέλος του τόξου. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Γενικά ο βηματισμός αποτελείται από μπροστινά βήματα (“τριαράκια” στην περιφέρεια του κύκλου). Χορεύεται με τον ίδιο τρόπο όπως σε όλα τα Δωδεκάνησα αλλά διατηρώντας τη διάταξη με τους άντρες στο πίσω μέρος του κύκλου (εκτός του πρωτοχορευτή).

Σούστα (μορφή Κω)

Σούστα (μορφή Κω)

Κως

Κως

Πανελλήνιος χορός όπως αποδίδεται στην Κω. Το όνομα οφείλεται στον τρόπο πιασίματος που φαίνεται σαν ο κάθε χορευτής να τραβάει (με το μαντήλι) τον χορευτή που ακολουθεί. Λέγεται και “Τραβηχτός” ή “Μαντηλάτος” και είναι η παλαιότερη ονομασία του χορού στην Κω. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ του πρωτοχορευτή και των υπόλοιπων αντρών οι οποίοι χορεύουν στο τέλος του τόξου. Η λαβή είναι από τις παλάμες, με τα χέρια στο ύψος των ώμων. Γενικά ο βηματισμός αποτελείται από μπροστινά βήματα (“τριαράκια” στην περιφέρεια του κύκλου). Χορεύεται με τον ίδιο τρόπο όπως σε όλα τα Δωδεκάνησα αλλά διατηρώντας τη διάταξη με τους άντρες στο πίσω μέρος του κύκλου (εκτός του πρωτοχορευτή).