Μπίνα

Κίμωλος, Ελλάδα

Μπίνα

2/4

Απόκριες

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Λαβή με αριστερό χέρι κάτω από καβάλο, Λαβή με χέρια τεντωμένα κάτω

Κατά τη διάρκεια του χορού

Σπείρα

Διάταξη Α μόνο

Αντρικός

Αντιωρολογιακή

Παραστάσεων

Αποκριάτικο χοροπαίχνιδο από την Κίμωλο. Το όνομά του προέρχεται από το δίστιχο που τραγούδαγαν οι χορευτές και σημαίνει “κουβάλημα κάποιου στην πλάτη ή στον ώμο” . Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι αρχικά τόξο το οποίο καταλήγει σε σπείρα καθώς οι χορευτές κουλουριάζουν με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η λαβή των χορευτών, που είναι μόνο άντρες, είναι αρχικά με τα χέρια τεντωμένα κάτω και μετά με το αριστερό χέρι κάτω από το καβάλο τους (περνώντας τα πόδια πάνω από το χέρι του χορευτή που βρίσκεται πίσω τους) ενώ ο πρώτος κρατάει στα χέρια του μία ζώνη και βαράει τους άλλους. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ακριβώς τον ίδιο χορό χόρευαν στη Νάξο (“Κουτεντέ”) και στην Πάρο (“Πάνω Ζε”).

Visited 124 φορές, 2 Visits today

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Related Listings

Μπάλλος (μορφή νοτίων Κυκλάδων)

Μπάλλος (μορφή νοτίων Κυκλάδων)

Ανάφη,Θήρα,Κίμωλος,Μήλος,Νάξος,Σίκινος,Φολέγανδρος

Ανάφη

Αποκριάτικο χοροπαίχνιδο από την Κίμωλο. Το όνομά του προέρχεται από το δίστιχο που τραγούδαγαν οι χορευτές και σημαίνει “κουβάλημα κάποιου στην πλάτη ή στον ώμο” . Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι αρχικά τόξο το οποίο καταλήγει σε σπείρα καθώς οι χορευτές κουλουριάζουν με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η λαβή των χορευτών, που είναι μόνο άντρες, είναι αρχικά με τα χέρια τεντωμένα κάτω και μετά με το αριστερό χέρι κάτω από το καβάλο τους (περνώντας τα πόδια πάνω από το χέρι του χορευτή που βρίσκεται πίσω τους) ενώ ο πρώτος κρατάει στα χέρια του μία ζώνη και βαράει τους άλλους. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ακριβώς τον ίδιο χορό χόρευαν στη Νάξο (“Κουτεντέ”) και στην Πάρο (“Πάνω Ζε”).

Σούστα (μορφή Κιμώλου)

Σούστα (μορφή Κιμώλου)

Κίμωλος

Κίμωλος

Αποκριάτικο χοροπαίχνιδο από την Κίμωλο. Το όνομά του προέρχεται από το δίστιχο που τραγούδαγαν οι χορευτές και σημαίνει “κουβάλημα κάποιου στην πλάτη ή στον ώμο” . Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι αρχικά τόξο το οποίο καταλήγει σε σπείρα καθώς οι χορευτές κουλουριάζουν με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η λαβή των χορευτών, που είναι μόνο άντρες, είναι αρχικά με τα χέρια τεντωμένα κάτω και μετά με το αριστερό χέρι κάτω από το καβάλο τους (περνώντας τα πόδια πάνω από το χέρι του χορευτή που βρίσκεται πίσω τους) ενώ ο πρώτος κρατάει στα χέρια του μία ζώνη και βαράει τους άλλους. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ακριβώς τον ίδιο χορό χόρευαν στη Νάξο (“Κουτεντέ”) και στην Πάρο (“Πάνω Ζε”).

Γαϊτανάκι

Γαϊτανάκι

Σύρος, Σύρος Ερμούπολη, Ελλάδα

Αγαθονήσι

Αποκριάτικο χοροπαίχνιδο από την Κίμωλο. Το όνομά του προέρχεται από το δίστιχο που τραγούδαγαν οι χορευτές και σημαίνει “κουβάλημα κάποιου στην πλάτη ή στον ώμο” . Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι αρχικά τόξο το οποίο καταλήγει σε σπείρα καθώς οι χορευτές κουλουριάζουν με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η λαβή των χορευτών, που είναι μόνο άντρες, είναι αρχικά με τα χέρια τεντωμένα κάτω και μετά με το αριστερό χέρι κάτω από το καβάλο τους (περνώντας τα πόδια πάνω από το χέρι του χορευτή που βρίσκεται πίσω τους) ενώ ο πρώτος κρατάει στα χέρια του μία ζώνη και βαράει τους άλλους. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ακριβώς τον ίδιο χορό χόρευαν στη Νάξο (“Κουτεντέ”) και στην Πάρο (“Πάνω Ζε”).