Σούστα (μορφή Καλύμνου)

Κάλυμνος

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Αγκαζέ λαβή από βραχίονα, Σταυρωτή λαβή με το αριστερό χέρι πάνω

Παραλλαγές σε διαφορετικούς χορούς

Τόξο

Διάταξη ΑΓΓΓΓΑΓΓΑ

Μικτός

Αντιωρολογιακή

Ενεργός

Η “Σούστα” και στην Κάλυμνο είναι καθαρά οργανικός σκοπός και διαδέχεται τον Ισσο. Κύριο γνώρισμά της είναι το σουστάρισμα, η επιτόπια παλινδρομική κίνηση από την οποία πήρε την ονομασία της.Στα άλλα νησιά χορεύεται με τους χορευτές πιασμένους σταυρωτά, ενώ στην Κάλυμνο είναι συνήθως πιασμένοι θηλυκωτά (αγκαζέ), με τους δύο πρώτους του χορού από τις παλάμες με μαντήλι.Η “Σούστα” η τσαμπουνιστή (ή “Τριπι’ητή”) είναι παρόμοια με τη Σούστα με βιολί, αλλά αυτή συνοδεύεται από τσαμπούνα. Εχει γρηγορότερη αγωγή και πιο επιτόπιο χαρακτήρα,καθίσματα, χτυπήματα με τα “ποδήματα” (ανδρικά τσοπάνικα παπούτσια) και μελωδία με έντονα τα στοιχεία του στιγμιαίου αυτοσχεδιασμού.

Διαβάστηκε 68 φορές, 3 Επισκέψεις σήμερα

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Σχετικοί χοροί

Κρητικός

Κρητικός

Αγαθονήσι,Αστυπάλαια,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κως,Λειψοί,Μεγίστη,Νίσυρος,Πάτμος,Ρόδος,Σύμη,Τήλος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Η “Σούστα” και στην Κάλυμνο είναι καθαρά οργανικός σκοπός και διαδέχεται τον Ισσο. Κύριο γνώρισμά της είναι το σουστάρισμα, η επιτόπια παλινδρομική κίνηση από την οποία πήρε την ονομασία της.Στα άλλα νησιά χορεύεται με τους χορευτές πιασμένους σταυρωτά, ενώ στην Κάλυμνο είναι συνήθως πιασμένοι θηλυκωτά (αγκαζέ), με τους δύο πρώτους του χορού από τις παλάμες με μαντήλι.Η “Σούστα” η τσαμπουνιστή (ή “Τριπι’ητή”) είναι παρόμοια με τη Σούστα με βιολί, αλλά αυτή συνοδεύεται από τσαμπούνα. Εχει γρηγορότερη αγωγή και πιο επιτόπιο χαρακτήρα,καθίσματα, χτυπήματα με τα “ποδήματα” (ανδρικά τσοπάνικα παπούτσια) και μελωδία με έντονα τα στοιχεία του στιγμιαίου αυτοσχεδιασμού.

Συρτός (γενική μορφή)

Συρτός (γενική μορφή)

Κάλυμνος,Κάσος,Μύκονος,Πάτμος,Σύρος,Τήνος

Κάλυμνος

Η “Σούστα” και στην Κάλυμνο είναι καθαρά οργανικός σκοπός και διαδέχεται τον Ισσο. Κύριο γνώρισμά της είναι το σουστάρισμα, η επιτόπια παλινδρομική κίνηση από την οποία πήρε την ονομασία της.Στα άλλα νησιά χορεύεται με τους χορευτές πιασμένους σταυρωτά, ενώ στην Κάλυμνο είναι συνήθως πιασμένοι θηλυκωτά (αγκαζέ), με τους δύο πρώτους του χορού από τις παλάμες με μαντήλι.Η “Σούστα” η τσαμπουνιστή (ή “Τριπι’ητή”) είναι παρόμοια με τη Σούστα με βιολί, αλλά αυτή συνοδεύεται από τσαμπούνα. Εχει γρηγορότερη αγωγή και πιο επιτόπιο χαρακτήρα,καθίσματα, χτυπήματα με τα “ποδήματα” (ανδρικά τσοπάνικα παπούτσια) και μελωδία με έντονα τα στοιχεία του στιγμιαίου αυτοσχεδιασμού.

Σαμιώτικος (μορφή Καλύμνου)

Σαμιώτικος (μορφή Καλύμνου)

Κάλυμνος

Κάλυμνος

Η “Σούστα” και στην Κάλυμνο είναι καθαρά οργανικός σκοπός και διαδέχεται τον Ισσο. Κύριο γνώρισμά της είναι το σουστάρισμα, η επιτόπια παλινδρομική κίνηση από την οποία πήρε την ονομασία της.Στα άλλα νησιά χορεύεται με τους χορευτές πιασμένους σταυρωτά, ενώ στην Κάλυμνο είναι συνήθως πιασμένοι θηλυκωτά (αγκαζέ), με τους δύο πρώτους του χορού από τις παλάμες με μαντήλι.Η “Σούστα” η τσαμπουνιστή (ή “Τριπι’ητή”) είναι παρόμοια με τη Σούστα με βιολί, αλλά αυτή συνοδεύεται από τσαμπούνα. Εχει γρηγορότερη αγωγή και πιο επιτόπιο χαρακτήρα,καθίσματα, χτυπήματα με τα “ποδήματα” (ανδρικά τσοπάνικα παπούτσια) και μελωδία με έντονα τα στοιχεία του στιγμιαίου αυτοσχεδιασμού.