Ντιρλαντά

Κάλυμνος

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Ελεύθερα

Αντικρυστή δομή ζευγαριού

Διάταξη ενός Α και μίας Γ

Μικτός

Απροσδιόριστη

Ενεργός

Η βάση της μελωδίας και του ονόματος του χορού φαίνεται να σχετίζεται με ανάλογους σκοπούς της Β. Αφρικής (όπου οι Καλύμνιοι δραστηριοποιούνταν με τα σφουγγαράδικα). Μεταπολεμικά χρόνια στην Κάλυμνο, η μελωδία του “Ντιρλαντά” ξεκίνησε να χορεύεται σε ζευγάρια, αλλά ελεύθερα – σαν ένα είδος αντικριστού χορού με γρήγορο και πηδηχτό βήμα. Οι γυναίκες κρατούν μαντήλι. Το τραγούδι είναι “τσιμάρισμα”, δηλαδή τραγουδά ένας και επαναλαμβάνουν ένα τσάκισμα (τσιμάρουν) οι υπόλοιποι

Διαβάστηκε 84 φορές, 1 Eπίσκεψη σήμερα

Σχετικοί χοροί

Πόλκα (γενική μορφή Αιγαίου)

Πόλκα (γενική μορφή Αιγαίου)

Αγαθονήσι,Αμοργός,Ανάφη,Άνδρος,Αντίπαρος,Αστυπάλαια,Θήρα,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κέα,Κίμωλος,Κως,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Μήλος,Μύκονος,Νάξος,Νίσυρος,Πάρος,Πάτμος,Ρόδος,Σέριφος,Σύμη,Τήλος,Τήνος,Φολέγανδρος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Η βάση της μελωδίας και του ονόματος του χορού φαίνεται να σχετίζεται με ανάλογους σκοπούς της Β. Αφρικής (όπου οι Καλύμνιοι δραστηριοποιούνταν με τα σφουγγαράδικα). Μεταπολεμικά χρόνια στην Κάλυμνο, η μελωδία του “Ντιρλαντά” ξεκίνησε να χορεύεται σε ζευγάρια, αλλά ελεύθερα – σαν ένα είδος αντικριστού χορού με γρήγορο και πηδηχτό βήμα. Οι γυναίκες κρατούν μαντήλι. Το τραγούδι είναι “τσιμάρισμα”, δηλαδή τραγουδά ένας και επαναλαμβάνουν ένα τσάκισμα (τσιμάρουν) οι υπόλοιποι

Σαμιώτικος (μορφή Καλύμνου)

Σαμιώτικος (μορφή Καλύμνου)

Κάλυμνος

Κάλυμνος

Η βάση της μελωδίας και του ονόματος του χορού φαίνεται να σχετίζεται με ανάλογους σκοπούς της Β. Αφρικής (όπου οι Καλύμνιοι δραστηριοποιούνταν με τα σφουγγαράδικα). Μεταπολεμικά χρόνια στην Κάλυμνο, η μελωδία του “Ντιρλαντά” ξεκίνησε να χορεύεται σε ζευγάρια, αλλά ελεύθερα – σαν ένα είδος αντικριστού χορού με γρήγορο και πηδηχτό βήμα. Οι γυναίκες κρατούν μαντήλι. Το τραγούδι είναι “τσιμάρισμα”, δηλαδή τραγουδά ένας και επαναλαμβάνουν ένα τσάκισμα (τσιμάρουν) οι υπόλοιποι

Καλαματιανός (τύπος γενικός)

Καλαματιανός (τύπος γενικός)

Αγαθονήσι,Αμοργός,Ανάφη,Άνδρος,Αντίπαρος,Αστυπάλαια,Θήρα,Ίος,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κέα,Κίμωλος,Κύθνος,Κως,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Μήλος,Μύκονος,Νάξος,Νίσυρος,Πάρος,Πάτμος,Ρόδος,Σέριφος,Σίκινος,Σίφνος,Σύμη,Σύρος,Τήλος,Τήνος,Φολέγανδρος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Καλαματιανός

Η βάση της μελωδίας και του ονόματος του χορού φαίνεται να σχετίζεται με ανάλογους σκοπούς της Β. Αφρικής (όπου οι Καλύμνιοι δραστηριοποιούνταν με τα σφουγγαράδικα). Μεταπολεμικά χρόνια στην Κάλυμνο, η μελωδία του “Ντιρλαντά” ξεκίνησε να χορεύεται σε ζευγάρια, αλλά ελεύθερα – σαν ένα είδος αντικριστού χορού με γρήγορο και πηδηχτό βήμα. Οι γυναίκες κρατούν μαντήλι. Το τραγούδι είναι “τσιμάρισμα”, δηλαδή τραγουδά ένας και επαναλαμβάνουν ένα τσάκισμα (τσιμάρουν) οι υπόλοιποι