Ίσσος (τύπος Καλύμνου)

Κάλυμνος

Ίσσος

2/4

Χωρίς περιορισμό περιόδου

Χωρίς συγκεκριμένο αριθμό

Αγκαζέ λαβή από βραχίονα, Σταυρωτή λαβή με το αριστερό χέρι πάνω

Παραλλαγές σε διαφορετικούς χορούς

Τόξο

Διάταξη ΑΓΓΓΓΑΓΓΑ

Μικτός

Αντιωρολογιακή

Ενεργός

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (παραλλαγή Καλύμνου). Το όνομά του προέρχεται από το αργό, στρωτό βήμα του. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιδαιτερότητα του χορού στο νησί είναι ότι το κυρίως βήμα χορεύεται μόνο από τον πρώτο και τον δεύτερο, ενώ ο υπόλοιπος χορός κινείται στο απλό βήμα “στα τρία” και ο μπροστελάτης (πρώτος του χορού) δεν πιάνεται σταυρωτά με τον δεύτερο για να έχει την ευχέρεια να κάνει φιγούρες.

Διαβάστηκε 88 φορές, 2 Επισκέψεις σήμερα

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Σχετικοί χοροί

Μηχανικός

Μηχανικός

Κάλυμνος

Κάλυμνος

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (παραλλαγή Καλύμνου). Το όνομά του προέρχεται από το αργό, στρωτό βήμα του. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιδαιτερότητα του χορού στο νησί είναι ότι το κυρίως βήμα χορεύεται μόνο από τον πρώτο και τον δεύτερο, ενώ ο υπόλοιπος χορός κινείται στο απλό βήμα “στα τρία” και ο μπροστελάτης (πρώτος του χορού) δεν πιάνεται σταυρωτά με τον δεύτερο για να έχει την ευχέρεια να κάνει φιγούρες.

Πόλκα (γενική μορφή Αιγαίου)

Πόλκα (γενική μορφή Αιγαίου)

Αγαθονήσι,Αμοργός,Ανάφη,Άνδρος,Αντίπαρος,Αστυπάλαια,Θήρα,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κέα,Κίμωλος,Κως,Λειψοί,Λέρος,Μεγίστη,Μήλος,Μύκονος,Νάξος,Νίσυρος,Πάρος,Πάτμος,Ρόδος,Σέριφος,Σύμη,Τήλος,Τήνος,Φολέγανδρος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (παραλλαγή Καλύμνου). Το όνομά του προέρχεται από το αργό, στρωτό βήμα του. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιδαιτερότητα του χορού στο νησί είναι ότι το κυρίως βήμα χορεύεται μόνο από τον πρώτο και τον δεύτερο, ενώ ο υπόλοιπος χορός κινείται στο απλό βήμα “στα τρία” και ο μπροστελάτης (πρώτος του χορού) δεν πιάνεται σταυρωτά με τον δεύτερο για να έχει την ευχέρεια να κάνει φιγούρες.

Κρητικός

Κρητικός

Αγαθονήσι,Αστυπάλαια,Κάλυμνος,Κάρπαθος,Κάσος,Κως,Λειψοί,Μεγίστη,Νίσυρος,Πάτμος,Ρόδος,Σύμη,Τήλος,Χάλκη

Αγαθονήσι

Χορός που συναντάται σε όλα τα Δωδεκάνησα (παραλλαγή Καλύμνου). Το όνομά του προέρχεται από το αργό, στρωτό βήμα του. Έχει μουσικό μέτρο 2/4. Το χορευτικό σχήμα είναι τόξο με κατεύθυνση αντιωρολογιακή. Η διάταξη των χορευτών περιλαμβάνει γυναίκες μεταξύ των αντρών, με πρωτοχορευτή καθώς και τελευταίο του χορού πάντα άντρα. Η λαβή είναι σταυρωτή με το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί χέρι του επόμενου χορευτή. Η ιδαιτερότητα του χορού στο νησί είναι ότι το κυρίως βήμα χορεύεται μόνο από τον πρώτο και τον δεύτερο, ενώ ο υπόλοιπος χορός κινείται στο απλό βήμα “στα τρία” και ο μπροστελάτης (πρώτος του χορού) δεν πιάνεται σταυρωτά με τον δεύτερο για να έχει την ευχέρεια να κάνει φιγούρες.